петък, 7 март 2014 г.

Умението да казваш НЕ


http://backstreet.bg/

Случвало ли ви се е да поемете много задължения и да не можете да ги изпълните всички?
Или да имате много покани от различни компании за вечерта и да ви се иска да отидете навсякъде, въпреки че е невъзможно?



На мен често ми се случва да имам повече от един ангажимент. Тази събота беше Димитровден и имах покани за много срещи и събирания. Мислех как да съчетая нещата, но в крайна сметка стигнах до заключението, че няма как и ще трябва да откажа едното предложение в полза на другото. Кофти, защото точно на именника не посетих купона, но пък на другата компания бях дал обещание по-рано.
Имам и един приятел, който пък противоположно на мен не умее така да каже НЕ на едното за да каже ДА на другото. Той поема много задължения и обещания и накрая жонглира доколкото може с всяко от тях. Той трябваше да се появи в компанията, с която бях в събота, но беше обещал по-късно да е другаде... и ни заряза.

Сега докато пиша се сещам и още нещо - като бях по-малък имах много болна амбиция. Исках да мога да направя 100 лицеви в една серия, 25 набирания, да бягам 5км под 20 минути и да избягам маратон. И тренирах всеки ден за всичко. Който разбира от трениране ще знае, че доникъде не стигнах защото редовно се докарвах до претоварване.
Но проблемът ми беше същия: не можех да се откажа от едно нещо, за да постигна другото. Както приятелят ми не може да се откаже от 1-2 ангажимента в полза на трети.

Нещата са малко по-сложни от простото умение да казваш НЕ - трябва да можеш да дадеш обещание и да го изпълниш или да си поставиш истински цел и да й се отдадеш. Но какво става когато дадеш повече обещания отколкото можеш да изпълниш, защото не можеш да откажеш? Или ако си поставиш твърде много цели, защото не можеш да се отдадеш само на една?

Имали ли сте такива случки? Как постъпвате? Как се научихте да отказвате - на другите и на себе си?

SEO

Няма коментари:

Публикуване на коментар